Friday 25 January 2019

Co týden dal - Leden 2019 I

Tohle by měla být taková první a možná jediná rubrika na mém blogu. Možná to bude přímo standard psaní. Četl jsem teď jeden blog, který vyšel knižně, jmenuje se Petra v Kanadě, a Petra svůj blog psala stylem co týden, to jedna kapitola, což mi přijde více než rozumné.

V pondělí jsem nahrál svoje první video na blog, videa budou asi opravdu nepravidelná. Byl bych rád, kdyby se dařil psát jeden text a nahrát jedno video týdně, ale znam se a vím, že někdy se mi určitě nebude chtít psát, tak sem fláknu jen video, kde budu vyprávět, jak se týden vůbec nic nestalo.

O tom jak jsem si povídal s Torbenem jsem napsal v angličtině. Předpokládám, že budu psát hlavně česky, protože myslím, že tyhle posty budou číst rodičové a pak možná pár kamarádu, ale sem tam možná zařadím něco v angličtině nebo italštině, aby si mohli počíst i kamarádi nevládnoucí naší mateřštinou. Nechce se mi tomu kvůli tomu ale dělat druhý blog, který by byl anglicky. Zkusím pak ty příspěvky roztřídit do škatulek podle jazyka, pokud přijdu na to, jak se to dělá.

V úterý jsem měl videohovor přes whatsapp s Pascale. Pascale je hrozně fajn francouzska, která na facebooku nabízela k pronájmu její byt v Kimmage, Dublin 12. Psal jsem jí, že by to asi časově úplně přesně vycházelo na můj příjezd a že bych měl určitě zájem. A hola, bydlení na první tři měsíce mi spadlo do klína stejně jednoduše jako ta práce :-)




Byt vypadá moc pěkně. Je to v rezidenční čtvrti. Cesta do centra Dublinu trvá 20 minut, autobus staví přímo před barákem. Do práce to budu mít trošku složitější, městskou dopravou to bude na hodinku a půl, což teda neni vůbec pěkný, ale autem by to trvalo podle googlu 20 minut. Takže aspoň budu mít motivaci si co nejdřív pořídit vůz. Bude podle mě fajn se trošku rozkoukat v Dublinu a pak si třeba najít něco přímo v Leixlipu blízko kanceláře, nebo někde s lepší dostupností, ale to všecho člověk vidí až na místě, těžko si vybírat ideáuulní místo k bydlení z mapy... Každopádně se moc těšim, je to malý domek, kde bydlí kocour Fripouille, o kterého se budu tři měsíce starat. Bože, doufám, že moji péči přežije. A pak tam bydlí Ir Tony, který podle vyprávění bude víc než v pohodě. V domku jsou dole dva obýváky a nahoře dvě ložnice, Pascale i Tony mají jednu svoji místnost dole a jednu nahoře, pak je tam malá třetí ložnice pro návštěvy, komůrka, kde je sklad, sušák na prádlo, atp. Koupelnu a kuchyni sdílejí. Je tam předzahrádka, kde se dá parkovat. Pascale má motorku, při tom telefonu mi jí ukazovala. Čekal jsem nějaký skútr, ale ani náhodou, má normálně velkou moto, nicméně auto nepoužívá, takže když ho pořídím já, můžu tam parkovat.

Akorát ty nájmy jsou teda brutalita. Stěžujeme si v Praze na vysoký nájmy, ale je to tady všechno za hubičku. V Praze platíme za starší byt na metru 15 a půl tisíce ve dvou lidech, v Dublinu jsem za první nájem ve sdílenym domku dal 35. Ale když se koukám po inzerátech, je to ještě fakt super cena. No s těma penězma to bude zajímavý, přijde mi, že tam všechno je cca. 2x dražší než Praze, moje výplata bude taky zhruba dvojnásobek toho, co mám tady, tak to snad bude vycházet. Tohle je prakticky jediná matika a kalkulace, kterou jsem si zatím udělal. Pěkná příprava, ne?

Jsem samozřejmě strašně rád, že mám to bydlení pořešený aspoň takhle do toho začátku.

Jinak se ohledně Irska tenhle týden už nic zásadního nedělo. Bude mi strašně chybět možnost práce z domova, protože v MSD to bylo hodně volný, sice jsem to úplně hojně nevyužíval, ale je moc fajn mít tu možnost, kdykoliv zůstat doma, když člověk potřebuje. V Irsku se to podle všeho zatím moc nenosí. Tak uvidíme, kdyby mě Luigi nechal pak časem jet třeba na týden do Čech a pracovat z domu, nemělo by to chybu...

Ještě se vlastně stalo, že Petr, muj kamarád z gymplu už si koupil letenku na víkend do Dublinu, takže už mám prvního oficiálního hosta na víkend 6. a 7. dubna. Už se těšim!

No comments:

Post a Comment

Leto po Irsku

  Tento zpusob leta... Dlouho jsem nic nenapsal, pritom veslych zazitku ze zivota na smaragdovem ostrove je docela dost... Naposledy kdyz js...